November 21, 2014

Perkhemahan Murid Unit Badan Beruniform 2014

Pada tanggal 31 Oktober hingga 2 November yang lalu, merupakan tarikh keramat di mana murid-muird SKTR menjalani program Perkhemahan Unit Badan Beruniform. Lokasi yang dipilih pada kali ini masih di kawasan sekolah yang terjamin keselamatannya. Pendaftaran pada jam 3.30 petang pada hari Jumaat. Ramai murid yang teruja untuk mengikuti perkhemahan pada kali ini dan tidak kurang juga yang kecut perut lantas menarik diri. Namun ada juga yang tidak mendapat kebenaran ibubapa kerana kesihatan dan keadaan yang tidak mengizinkan.

Sebenarnya aktiviti perkhemahan telah pun bermula pada hari sebelumnya. Semua murid Tahap 2 dan guru penasihat telah menyusun atur kawasan dan alatan yang akan digunakan. Guru penasihat akan memeriksa setiap alatan dan memantau kawasan perkhemahan dengan kerjasama murid. Penyediaan khemah bermalam juga dibuat pada awal pagi Jumaat. Ini untuk memastikan kelancaran dan kelangsungan program di samping memastikan aspek keselamatan berada pada tahap yang tinggi.

Perkhemahan dijalankan selama 3 hari. Antara pengisian yang dibuat ialah ice-breaking, penyediaan makanan mengikut kumpulan (masak sendiri), treasure hunt, malam kebudayaan (solekan pahlawan), dan Qiamulail. Semua ini adalah untuk menerapkan nilai murni dan sikap yang positive di samping membina disiplin dan rohani yang baik.

Taklimat oleh kem komandan

Penyediaan tapak perkhemahan

Cikgu Hajar menyerikan suasana

Taklimat Treasure Hunt

Bekalan yang disediakan oleh sekolah

Mendengar taklimat Treasure hunt

Suasana itu

Murid masak sendiri

Guru penasihat turut membantu

Siapa berbaju hijau itu

Masa makan..nyumm

Lapor diri

Memang cukup makan

Aktiviti ice breaking

Minum malam..buat sendiri

S/u yang dedikasi & komited

Suasana itu


Malam Solekan Pahlawan / Tokoh

Penyampaian hadiah

Amboi bawak anak dua

Hari penyampaian hadiah