Disember 05, 2016

PENYERAHAN YES ALTITUDE HP UNTUK GURU

Pada 21 November yang lalu, satu majlis ringkas telah diadakan bagi menyerahkan Peranti YES ALTITUDE kepada guru-guru SKTR. Peranti yang dimaksudkan adalah telefon pintar atau dikenali sebagai Smartphone. Bagi yang mendaftar ID FROG VLE di SKTR, peranti ini akan diberi terus dan kepada guru yang ID masih di sekolah lama, perlu ambil di sana.

Peranti ini diberikan kepada guru adalah selaras dengan amalan pendidikan alaf baru. Guru-guru dapat mengakses FROG VLE mereka dengan lebih mudah dan kreatif dengan menggunakan telefon pintar ini. Peranti ini datang bersama Pakej Data 4G LTE 2GB dan Data Broadband 2GB sebulan secara percuma. Data 4G LTE boleh diakses terus melalui peranti manakala Data Broadband boleh diakses melalui peranti modem dengan menggunakan ID VLE dan kata laluannya. 

Berikut adalah objektif yang dicapai oleh pihak penyumbang iaitu YES (dipetik daripada yesmagazine.org.):

Here are resources to support your teaching and your students:
  • Each school quarter we offer your students an opportunity to write for a real-world audience, and to reflect on something meaningful.  
  • Student Writing LessonsSearch no more! We’ve done the work for you. Each ready-to-write lesson has a YES! story (non-fiction text), compelling writing prompt, and sample essays. An invitation for your students to contemplate how their values, opinions, and actions  fit into their world. 
  • Curriculum, lessons, stories, and charts on how to build a robust economy, healthy planet, and just world for all.
  • Spot-on lessons, projects, and infographics that explore paths to peace, inclusion, equality, and compassion for all.
  • First-person narratives by other educators on their profound, hilarious, and humbling experiences in the classroom and beyond. 
  • Explore our free quarterly e-newsletter, chock-full of curricula, lesson plans, and stories that support the most recent issue of YES! 

Diharap semua guru di SKTR dapat terus menggunakan telefon pintar ini untuk kebaikan bersama dalam mendidik anak bangsa dan seterusnya meningkatkan penggunaan pendidikan alam maya ini.

Gimik penyerahan YES Altitude

Pn Akma penerima pertama

Pn Salasiah menyampaikan peranti kepada Ust Fauzi

Kak June juga dapat

Ust Khairul senyum sokmo

Peraturan & Tatacara Yes Altitude